Norteam

Vi satsar på IT support nära kunden – möt våra nya kollegor som gör skillnad på plats

Nya-kollegor-till-var-IT-support

Vi välkomnar vår nya skickliga Onsite tekniker Jonathan och vår nya skarpa IT konsult Rebecca till teamet. Jonathan och Rebecca hjälper våra kunder direkt på plats med användarstöd, problemlösning och teknisk support. Deras arbete är avgörande för att lösa tekniska utmaningar, säkerställa en stabil drift och bygga en pålitlig IT-miljö som ger våra kunder trygghet i vardagen. Lär känna våra nya kollegor och hör mer om hur de med sin expertis stärker vårt löfte om att vara det självklara valet för företag som vill ha förstklassig IT support.

Lär känna Jonathan Bereda, Onsite Tekniker

Vad var det som fick dig att välja rollen som Onsite tekniker hos Norteam?

Jag valde rollen som Onsite tekniker hos Norteam eftersom jag uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder och hantera tekniska utmaningar. Företagets stora fokus på vidareutveckling genom certifikat och de goda möjligheterna att klättra inom företaget var också avgörande. Det känns motiverande att arbeta i en miljö där man både uppmuntras och får stöd för att utvecklas professionellt.

Hur ser en vanlig dag ut för dig när du är på plats hos kund?

En vanlig dag i min roll kan vara väldigt varierande. Jag arbetar med allt från att felsöka nätverk till att hjälpa kunden med tekniska problem som rör skrivare, datorer eller applikationer. Det är ett arbete som håller mig engagerad och ständigt utmanad, eftersom jag får lösa många olika typer av problem och bidra till att verksamheten fungerar smidigt.

Vad är något oväntat som du har lärt dig i din roll som Onsite tekniker?

En av de mest oväntade insikterna jag har fått i min nuvarande roll som Onsite tekniker är den stora betydelsen av flexibilitet när det gäller problemlösning. Som Onsite tekniker har jag ofta ställts inför situationer där standardlösningar inte räcker till och jag har behövt tänka utanför boxen för att hitta hållbara lösningar som passar kundens unika behov.

Vilken superkraft skulle du vilja ha på jobbet och varför?

Om jag kunde välja en superkraft skulle det definitivt vara teleportering. Det skulle inte bara göra pendlingen till och från jobbet smidigare utan också underlätta när jag snabbt behöver ta mig mellan de fyra siterna jag administrerar.

Vilka två saker skulle du ta med dig till en öde ö – om mat och vatten redan fanns där?

Jag hade tagit med mig en yxa och eldstål. Med hjälp av dessa skulle jag kunna bygga ett skydd och enkelt göra upp eld, vilket skulle göra livet på ön tryggare och mer uthärdligt.

Lär känna Rebecca Smith, IT konsult

Om du skulle beskriva din första arbetsdag hos oss med en låt-titel, vilken hade du valt och varför?

I’m So Excited med The Pointer Sisters kanske. Jag hade mycket pirr i magen och var väldigt förväntansfull.

Vad tycker du är mest givande med att arbeta direkt på plats med kunderna?

Att få möta och lära känna kunden på en personnivå.

Berätta om en vanlig förutfattad mening om din yrkesroll, stämmer den?

Att det bara är killar som är intresserade av IT och teknik. Det stämmer inte även om fördelningen är ojämn, jag hoppas att fler tjejer väljer att utforska IT som karriär i framtiden.

Om Norteam var en app, vilka tre funktioner skulle vara absolut nödvändiga?

Kommer inte på specifika funktioner men i helhet tänker jag mig en samarbets-app där man bollar och diskuterar idéer och utmaningar med någon kul funktion för att reagera och hylla sina kollegor.

Hur spenderar du helst en ledig helg?

Med min bättre hälft, familj eller vänner.

Senaste
nytt